A haszontalan szolga ahelyett, hogy magát okolná, a munkahelyét ócsárolja.
A kérés és a hálaadás olyan, mint a frigyláda két kérubja: a kettőt nem szabad egymástól elválasztani. (Spurgeon)
Aki valamit nem akar meglátni, annak nem segít a fény, sem a szemüveg.
Csak a kereszt fájába kapaszkodva vergődhetünk át az emberi szokások áradó dagályán.
Szent Ágoston
Istenen kívül minden bőség csak szűkölködés nekem.
(Anselmus)
Megköszönök és megáldok minden sebet, amit kaptam; megkövetek mindenkit, akit megbántottam, és derült szívvel elmegyek az én hű és örök Gazdám békességébe. (Ravasz László)
Nem az a kérdés, hogy jobb vagyok-e, mint mások, hanem, hogy jobbá leszek-e, mint vagyok. (Viktor János)
Semmit nem lehet megtanítani egy embernek.
Csak segíteni lehet abban, hogy rátaláljon önmagán belül.
SZENTLÉLEK, ÚGY KÉRÜNK, SZÁLLJ LE RÁNK
Szentlélek, úgy kérünk, szállj le ránk,
töltsd el a szívünk, életünk,
hogy béke és áldás szálljon ránk,
küldd el a Lelked, úgy kérünk, Istenünk.
Kegyelmeddel táplálsz, Istenünk,
Hozzád emeljük most mindnyájan a szívünk,
reménységünk Belőled fakad,
hogyha szívünk-lelkünk mindentől szabad.
Szentlélek, úgy kérünk, szállj le ránk,
töltsd el a szívünk, életünk,
hogy béke és áldás szálljon ránk,
küldd el a Lelked, úgy kérünk, Istenünk.
Ajándékul Lelked küldted el,
hogy ne önmagunknak, hanem annak éljünk,
Aki értünk életét adta,
Mi is átadjuk most Neked életünk.
Szentlélek, úgy kérünk, szállj le ránk,
töltsd el a szívünk, életünk,
hogy béke és áldás szálljon ránk,
küldd el a Lelked, úgy kérünk, Istenünk.
„Tanítani fogom utaidra a hűtleneket, hogy a vétkesek megtérjenek hozzád.” (Zsolt 51,15)
A kérés és a hálaadás olyan, mint a frigyláda két kérubja: a kettőt nem szabad egymástól elválasztani. (Spurgeon)
Aki valamit nem akar meglátni, annak nem segít a fény, sem a szemüveg.
Csak a kereszt fájába kapaszkodva vergődhetünk át az emberi szokások áradó dagályán.
Szent Ágoston
Istenen kívül minden bőség csak szűkölködés nekem.
(Anselmus)
„Jézus így szólt: »Aki hozzám jön, hallja beszédeimet, és azok szerint
cselekszik: megmutatom nektek, kihez hasonló. Hasonló ahhoz a házépítő
emberhez, aki leásott, mélyre hatolt, és a kősziklára alapozott.«” (Lk
6,47–48)
Adventi
feladat, hogy számba vegyük, meddig jutottunk, hol tartunk, mit
építettünk, mit romboltunk. Magunkban, másban. Lehet-e újrakezdeni? Hol
rontottuk el? Már az alapozásnál? Még időben megjavítható: ha most hozzá
megyünk, Krisztus szól, s igéje alap, igazság, kőszikla, bizonyosság.
Advent: idő adatik, hogy halljunk, cselekedjünk, mélyre hatolva
szilárdan alapozzunk. (Kőháti Dóra)
Megköszönök és megáldok minden sebet, amit kaptam; megkövetek mindenkit, akit megbántottam, és derült szívvel elmegyek az én hű és örök Gazdám békességébe. (Ravasz László)
„Mert
ha vannak is úgynevezett istenek, nekünk mégis egyetlen Istenünk az
Atya, akitől van a mindenség, mi is őérte, és egyetlen Urunk a Jézus
Krisztus, aki által van a mindenség, mi is őáltala.” (1Kor 8,5–6)
Levelének
éppen előző mondatában szögezi le világosan Pál apostol, hogy „Isten
nincs más, csak egy”. Jól tudja azonban azt is, hogy léteznek ebben a
világban olyan hatalmak, amelyek könnyen bálványává válhatnak a
megalapozatlan hitű, életét a bizonytalanra építő embernek. Ezért fontos
felismerni: létünk és sorsunk a világot teremtő és fenntartó Istennek
és az egyetlen Úrnak, Jézus Krisztusnak van alávetve. (Smidéliusz András)
Nem az a kérdés, hogy jobb vagyok-e, mint mások, hanem, hogy jobbá leszek-e, mint vagyok. (Viktor János)
„Örüljetek
Jeruzsálemmel! Vigadjatok vele mindnyájan, akik szeretitek! Szívből
örüljetek vele mind, akik gyászoltátok!” (Ézs 66,10)
Az
együtt érző szív képes a szomorúságban és örömben is együtt lenni a
másikkal. Együtt dobbannak, együtt mozdulnak, egy az irány. Az örömre
buzdításra nehezen mozdulunk. Főleg, ha nem értjük, miről van szó, mi ad
rá okot. Vigadni pedig kifejezetten csak önfeledten lehet, a kontrollt
Isten kezébe téve, akiért, akivel jól érezzük magunkat, aki miatt
ünneppé válik mindaz, amit megélünk. Jeruzsálem több a nagy szent
városnál, Isten tulajdona, amely az ő dicsőségét ünnepli és hirdeti. A
„béke városa”, ahol és ahonnan Jézus feltámadásakor a halálon túlmutatva
az „Élet” ragyogott fel. (Benkóczy Péter)
Semmit nem lehet megtanítani egy embernek.
Csak segíteni lehet abban, hogy rátaláljon önmagán belül.
SZENTLÉLEK, ÚGY KÉRÜNK, SZÁLLJ LE RÁNK
Szentlélek, úgy kérünk, szállj le ránk,
töltsd el a szívünk, életünk,
hogy béke és áldás szálljon ránk,
küldd el a Lelked, úgy kérünk, Istenünk.
Kegyelmeddel táplálsz, Istenünk,
Hozzád emeljük most mindnyájan a szívünk,
reménységünk Belőled fakad,
hogyha szívünk-lelkünk mindentől szabad.
Szentlélek, úgy kérünk, szállj le ránk,
töltsd el a szívünk, életünk,
hogy béke és áldás szálljon ránk,
küldd el a Lelked, úgy kérünk, Istenünk.
Ajándékul Lelked küldted el,
hogy ne önmagunknak, hanem annak éljünk,
Aki értünk életét adta,
Mi is átadjuk most Neked életünk.
Szentlélek, úgy kérünk, szállj le ránk,
töltsd el a szívünk, életünk,
hogy béke és áldás szálljon ránk,
küldd el a Lelked, úgy kérünk, Istenünk.
„Tanítani fogom utaidra a hűtleneket, hogy a vétkesek megtérjenek hozzád.” (Zsolt 51,15)
Keresztényi
felelősségünk másokat az üdvösség útja felé indítani; egész életünkkel,
cselekedeteinkkel és szavainkkal is láthatóvá tenni a Krisztus-követés
útján járást. Fontos azonban, hogy mielőtt a környezetünkben élő
„hűtleneket” és „vétkeseket” beazonosítjuk, az Isten útjaira való
tanítást, tanulást és megtérést mindig legelőször saját magunkon
kezdjük. (László Virgil)