A fösvénység inkább ellenkezik a jó gazdálkodással, mint a bőkezűség. (Rochefoucauld)
Aki hisz a keresztben, annak magára is kell vennie a keresztet.
Spurgeon
Csak az Isten választottja, aki Istent választotta.
Ha túlélő akarsz lenni ezen a világon, meg kell tanulnod gyorsan tanulni. (Chaim Potok)
Isten szól hozzánk, azért szól hozzánk, hogy bátorítson minket. Szól hozzánk hozzátartozóink, és azoknak az embereknek a hangján, akik rövid időre átsuhannak az életünkön, azokon az embereken keresztül, akik az előző generációkhoz tartoztak, illetve akikről könyvekben olvashatunk, beszél hozzánk életünk körülményei és eseményei által, a Szentíráson keresztül, az Egyházon keresztül, és még százféle módon, de különösen is az imádság benső csendjében.
Ahhoz, hogy meghalljuk a hangját, az kell, hogy akarjunk változni és engedelmeskedni az Ő szavának. Ahhoz, hogy elménk és szívünk az ehhez szükséges állapotba kerüljön, rá kell ébrednünk, hogy Isten jó, és arra hív minket, ami a legjobb. Istennek az a hívása, hogy változzunk, tulajdonképpen meghívás a növekedésre és a beteljesülésre.
A beteljesülés az ember számára sohasem helyet, célba érkezést jelent, hanem utat. A haladás az úton a beteljesülés. Aki megáll az úton, az visszaesik. Amikor megállsz az úton, megtagadod a küzdelmet, és visszautasítod, hogy változz és növekedj. Egyidejűleg elutasítod a boldogságot, a békét, a szeretetet, és minden mást, ami örökérvényűen jó. Ma nem leszel boldogabb, mint tegnap voltál, hacsak nem teszel valami mást, vagy ha ugyanazt teszed, legalább másképpen, más hozzáállással, más lelkiállapotban.
Jézus a szívünk vendége. Ne legyünk szótlanok mellette. Szóljunk a vendéghez, Ő várja azt. (Stewart)
Mindig tud adni, akinek a szíve tele van szeretettel. A szeretethez nem kell erszény.
Nagy emberek dicsőségét mindig össze kell mérni azzal a móddal, ahogyan megszerezték. (La Rochefoucauld)
Nem csupán cselekvéssel, szenvedéssel is lehet nagyot alkotni.
Boda László
Önmagunkon uralkodni a legnagyobb uraság.
Ecsedy
Pál apostol azt írja, hogy nekünk nemcsak az adatott meg, hogy higgyünk a Krisztusban, hanem az is, hogy szenvedjünk érte. Fel kell vennünk a keresztet. Ezt is vállalni kell, még ha nem is könnyű feladat!
Senki nem tud igazán örülni, ha nincs benne szeretet.
Aquinói Szent Tamás
„A tévedéseket ki veheti észre? Titkos bűnök miatt ne büntess meg!” (Zsolt 19,13)
A
zsoltáríró aggodalma arra vonatkozik, amikor valaki nem szánt
szándékkal, előre megfontoltan követ el bűnt, hanem ember voltából
adódóan téved, hibázik. Isten látja mindazt, amit teremtménye tesz – de
még ennél is többet tud: azt, hogy egy adott cselekedet milyen
lelkületből fakadt. Erre a bensőséges közelségre szabad és szükséges
emlékeztetnünk önmagunkat és imádságban kérni Istent, hogy óvjon meg
minket a „titkos bűnöktől”, formáljon, munkálkodjon bennünk. (Kőháti Dóra)
Aki hisz a keresztben, annak magára is kell vennie a keresztet.
Spurgeon
Csak az Isten választottja, aki Istent választotta.
„Fordítsa feléd orcáját az Úr, és adjon neked békességet!” (4Móz 6,26)
Az
ároni áldást az istentisztelet végén állva hallgatjuk. Ezt a gazdag,
szép, mély kívánságot az Ószövetség örökségeként mi, evangélikusok drága
kincsként őrizzük. Hogy mi a béke? S miért nem lehetséges ez Isten
orcája nélkül – a vele való állandó együttlét, az előtte, vele való
élés, jelenlétének tudata, mély átélése nélkül? Ady tömören
összefoglalja az isteni békesség lényegét: „Békíts ki magaddal s
magammal, hiszen te vagy a béke.” A sorrend megfordíthatatlan. Előbb
Istennel békél meg a hívővé váló ember, majd békességet talál önmagában
is, mert Jézus beköltözik az életébe. (Kőháti Dóra)
Ha túlélő akarsz lenni ezen a világon, meg kell tanulnod gyorsan tanulni. (Chaim Potok)
Isten szól hozzánk, azért szól hozzánk, hogy bátorítson minket. Szól hozzánk hozzátartozóink, és azoknak az embereknek a hangján, akik rövid időre átsuhannak az életünkön, azokon az embereken keresztül, akik az előző generációkhoz tartoztak, illetve akikről könyvekben olvashatunk, beszél hozzánk életünk körülményei és eseményei által, a Szentíráson keresztül, az Egyházon keresztül, és még százféle módon, de különösen is az imádság benső csendjében.
Ahhoz, hogy meghalljuk a hangját, az kell, hogy akarjunk változni és engedelmeskedni az Ő szavának. Ahhoz, hogy elménk és szívünk az ehhez szükséges állapotba kerüljön, rá kell ébrednünk, hogy Isten jó, és arra hív minket, ami a legjobb. Istennek az a hívása, hogy változzunk, tulajdonképpen meghívás a növekedésre és a beteljesülésre.
A beteljesülés az ember számára sohasem helyet, célba érkezést jelent, hanem utat. A haladás az úton a beteljesülés. Aki megáll az úton, az visszaesik. Amikor megállsz az úton, megtagadod a küzdelmet, és visszautasítod, hogy változz és növekedj. Egyidejűleg elutasítod a boldogságot, a békét, a szeretetet, és minden mást, ami örökérvényűen jó. Ma nem leszel boldogabb, mint tegnap voltál, hacsak nem teszel valami mást, vagy ha ugyanazt teszed, legalább másképpen, más hozzáállással, más lelkiállapotban.
Jézus a szívünk vendége. Ne legyünk szótlanok mellette. Szóljunk a vendéghez, Ő várja azt. (Stewart)
Mindig tud adni, akinek a szíve tele van szeretettel. A szeretethez nem kell erszény.
Nagy emberek dicsőségét mindig össze kell mérni azzal a móddal, ahogyan megszerezték. (La Rochefoucauld)
Nem csupán cselekvéssel, szenvedéssel is lehet nagyot alkotni.
Boda László
Önmagunkon uralkodni a legnagyobb uraság.
Ecsedy
Pál apostol azt írja, hogy nekünk nemcsak az adatott meg, hogy higgyünk a Krisztusban, hanem az is, hogy szenvedjünk érte. Fel kell vennünk a keresztet. Ezt is vállalni kell, még ha nem is könnyű feladat!
Senki nem tud igazán örülni, ha nincs benne szeretet.
Aquinói Szent Tamás
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése